Kendimi neden temizliğe vurdum?

Beyim Angara'da, ben özlemde, yarı-depresyonda. Yerlerin tozunu alayım dedim, tüm evi silip süpürdüm. Şimdi ne var sırada diye soran bir yanım var, merakından değil ama, duramıyor nedense yerli yerinde. Belki de sadece durduğu yerde, her zaman.

Taze sıkılmış bir portakal suyunun plastik bardağı elimde, hem içiyorum, hem yürüyorum. Küçük bir çocuk grubu çıkıyor karşıma. Bana falçatasını gösterip "öldürürüm seni var yaaa" yapan futbolcu çocuk, akabinde yolumu değiştirsem de fikrimi değiştirmediğim için yine belalarına bulandığım, birbirlerine koca koca taş atan çocuklar, insanca ve sadece insanlık namına "birbirinize taş atmayın" dedim diye bana "fak yu! fak yu!" diye bağırmaları sonrası, ha bir de daha küçüklerinin okul çıkışı birbirlerinin suluklarını hınçla ezmelerini kırmalarını, birbirlerine tekme tokat "dalma"larını gördükten sonra karşılaşmaktan giderek korktuğum çocuk gruplarından biri daha çıktı yine karşıma . Bir tanesi, büyük olan, "benim" taklidimi yaptı, mıyır mıyır bişiler söyledi. En son ne zaman böyle dalga geçilmişti benimle? Çok çok uzun zaman önce sayılmaz ama çok da yakın olmuyordu artık araları hani. (Çocukluktan çıktığına sevinenlerdenim, evet)

Taksi şoförleri yüzünden de temizliğe vermiş olabilirim kendimi. AB'nin tek derdinin biz Müslümanlara (elhamdulillah!) vodka içirip mini etek giydirmek olduğuna inanmış inançlı bir abimiz çözümü İslam-devletleşmede buluyordu. Bir Orta Doğuluyu en iyi tanıyabileceğiniz yanı, kendi sorumluluğunu taşıyıp taşıyamadığı olmalı bana kalırsa. Her şeyin suçunu başkasına atıyor mu, yere attığı çöpün, içinde yüzdüğü pisliğin, rızkı Allahtan gelecek diye seri ürettiği döllerinin daha küçücük yaştan şiddetle irileşmesinin sebebini dahi Amerika'da ya da İsrail'de mi arıyor, bir bakmalı yani.

Sonra haberlere bakıyorum, içim darlanıyor. Yılışık adamlar zaten her daim tecavüz edegeldikleri her şeyi daha tecavüz edilebilir kılmaya çalışıyor, sikkafalarının arsızlıklarına mağduriyet giderme kılıfı örüyorlar (bu kışın modası da bu!). Dünyanın öte yanındaki başka bir tipi Nazi-selamlayan güruhlar özgüvenleniyor sonra. Bilgi çağı falan değil, azizim, baya baya çöplük çağı!

O yüzden, toz almalı, silkmeli, boşaltmalı, kurtulmalı fazlalıklardan, tıkanıklık yaratanlardan...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dillerden düşmeyen 12 Arapça ifade

Norveççe Öğrenmeye Nereden Başlamalı?

Norveç'in "ayıp" gençlik dizisi: Skam